מתכון לשקשוקה של שרי

השקשוקה של שרי

שקשוקה טעימה במיוחד מעגבניות טריות, מלאה בתבלינים, עשבי טיבול והרבה אהבה, קלה ומהירה מאוד להכנה.

רכיבים:

  • בצל גדול קלוף קצוץ קטן.
  • 5 שיני שום קלופות קצוצות קטן.
  • 5 עגבניות רכות וקלופות (הסבר בהמשך) וחתוכות לקוביות.
  • 6 ביצים.
  • רסק עגבניות קופסה של 100 גרם.
  • מלח.
  • פלפל.
  • אורגנו.
  • חריף – יכול להיות פלפל חריף או תבלין צ'ילי יבש או טבסקו או כל סוג חריף שאתם אוהבים ויש בבית. 

אופן הכנת העגבניות:

  1. לקילוף העגבניות: חותכים לכל עגבנייה את החלק שבו היה מחובר הגבעול בעדינות. מניחים את כל העגבניות בקערה גדולה שמכילה את כולן.
  2. מוזגים על העגבניות מים רותחים עד שהם מכסים את כל העגבניות לגמרי.
  3. משרים את העגבניות מינימום עשר דקות ויותר. המטרה היא שהקליפה תיפרד מהעגבנייה ואפשר יהיה לקלף אותן במגע יד עדין. אפשר לנסות לקלף אחת מהראש וכך ניתן לדעת שזה מוכן ואז לקלף את כל העגבניות ולחתוך אותן לקוביות. הטריק הזה טוב להרבה מאוד מתכונים שמכילים עגבניות טריות.

אופן הכנת השקשוקה:

  1. מטגנים את הבצל בשמן חמניות עד להתחלת ריכוך.
  2. מוסיפים את השום ומערבבים עד שמריחים את ריח השום מיטגן.
  3. מוסיפים את העגבניות המקולפות וחתוכות ומערבבים ונותנים להכל להתבשל כשלוש דקות.
  4. מוסיפים את הרסק ומערבבים ומתחילים להוסיף את התבלינים, בשלב הזה אחרי פיזור התבלינים וערבוב יסודי טועמים. אפשר להוסיף תבלינים לפי טעים אישי. אפשר להוסיף כל מה שאתם אוהבים, מה שהצעתי זה הבסיס – למשל עלי דפנה, זעתר אם יש, בזיליקום הכל אפשרי בהתאם למה שאתם אוהבים.
  5. אחרי התבלינים מוסיפים את הביצים אבל צריך לשים לב לרמת הסמיכות של הרוטב, גם בשלב הזה יש אפשרויות לבחירה לפי טעם אישי. אם הרוטב סמיך מידי אפשר להוסיף מים ולתת להם להגיע לבעבוע, אם הרוטב נוזלי מידי אפשר לאדות אותו עד למצב שאתם אוהבים על ידי בישול רצוף על אש גבוהה עד למצב הרצוי.
  6. כשהרוטב מוכן לטעמכם אז שוברים בעדינות ביצה אחת כל פעם בפיזור שווה על כל המחבת. אחרי שכל הביצים מונחות על הרוטב יש לבשל את השקשוקה עד למצב הבישול של הביצים שאתם אוהבים בהתחלה ל-3 דקות על אש גבוהה ואז להעביר לאש קטנה ולכסות.
  7. כאשר הביצים במצב שמתאים לכם זה אומר שהשקשוקה מוכנה, זה הזמן להוסיף את החריף אם אתם רוצים או להניח את התוספת החריפה על צלחת בצד כשאתם מגישים וכל אחד מוסיף לעצמו לפי טעמו.
  8. בשקשוקה כמו שהבנתם זה הרבה מאוד עניין של טעם, אפשר בכל שלב לשחק עם עוד אפשרויות. למשל בשלב הבצל אפשר לבן ואפשר סגול, בעגבניות והרסק אפשר שימורים של עגבניות חתוכות דק במקום עגבניות טריות, בתבלינים השימוש הוא לפי הטעם כמו בשלב החריף ורמת בישול הביצים. גם בהגשה תמיד אפשר לגוון עם עלי פטרוזיליה טריים לפיזור או בזיליקום וכו'.
  9. תמיד כדאי שיהיה להגשה לחם טוב או חלה טרייה…עם טחינה או גבינה כלשהי למשל פטה או בולגרית שאותן אפשר גם לשלב בשלב הבישול עם פיזור הביצים…מלא אופציות.

בתאבון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים אחרונים

תפריט מתכונים

אצלנו אתם השפים!

שלחו לנו את המתכונים והשם שלכם בשביל הקרדיט ואנחנו נוסיף אותם עבורכם!

רוצים להוסיף מתכונים בעצמכם? שלחו לנו הודעה ונחזור אליכם בהקדם:

תמונה של המנה: